Je hebt van die bedrijven die gewoonweg altijd voorop lopen. Pon is er zo één. Een waanzinnig mooi merk en bedrijf dat enorm veel invloed heeft op de levensstijl van haar medewerkers. Als je aan Pon denkt, zie je waarschijnlijk heel veel Volkswagens en zo’n mooie VW T1 bus voor je.

Wij ook hoor 🙂

Maar wat je wellicht niet weet is dat Pon 5 jaar na oprichting in 1895, exclusieve importeur werd van Opel fietsen. In 2011 nemen ze van Koninklijke Gazelle, Derby Cycle en Cervélo over en besluiten ze in 2015 de fietsentak verder uit te breiden.

“Van Hollandse handelsreiziger tot wereldspeler” – pon.com

Die mooie fietsen spelen vandaag de dag een grote rol in de gezondheid van Pon’s medewerkers. Pon Fit is in het leven geroepen om te komen tot een gezonde en vitale organisatie.  Rik-Jan Modderkolk, International Health Manager bij Pon Holdings en verantwoordelijk voor het Pon Fit programma benaderde Heartcore-Lab voor het faciliteren van twee creatieve sessies met het volgende vraagstuk:

“Wat is er nodig om onze Pon Fit pilot te activeren binnen Pon Automotive in Leusden en hoe kunnen we daardoor een belevenis met impact creëren, die niet alleen bijdraagt aan fittere werknemers, maar die Pon een ‘great place to work’ maakt?”.

Middels twee sessies is het team tot het volgende resultaat gekomen:

  • Ideeën & visie hoe de pilot geactiveerd kan worden
  • Creatie van een passende boodschap
  • Inzicht wat wel en wat niet gecommuniceerd kan worden
  • Inhoud & verwachtingen van de rol als ambassadeur
  • Actieplan om niet-sporters te activeren

Daarnaast hebben we in een tweede sessie zelf mogen ervaren hoe de pilot vormgegeven ging worden. HCHealth, die Partner in Health is voor Pon, begeleidde de sportsessie voor het team en haar ambassadeurs. Dit was dé kickstart voor het verder uitrollen van het Pon Fit plan voor Pon Automotive in Leusden.

Bronnen: pon.com | ponfit.nl | ponfitsports.com | ponfit @facebook | HCHealth